Belangen Soesterberg

KBO/PCOB Reisprogramma 2022 overzicht en inschrijfformulier Word + PDF
KBO/PCOB Reisprogramma 2022 overzicht en inschrijfformulier
Vrijdag 16 december 2022

Ruim twee jaar hebben wij u geen dagtochten met Eemland Reizen aan kunnen bieden. Gelukkig zijn de versoepelingen zodanig dat wij de dagtochten weer op kunnen pakken. In 2022 willen wij weer mooie tochten gaan realiseren waarvan u midden in ons Soester Venster de beschrijvingen ziet en het inschrijfformulier voor deze dagtochten. Wij nodigen u uit om met ons mee te gaan. U kunt hiervoor het bijgaande inschrijfformulier invullen en per post sturen naar Betsy Seure, Raadhuislaan 49, 3755 HB Eemnes of bezorgen bij Tonny Hilhorst, Draailier 111, 3766 ER Soest. Ook kunt u het inschrijfformulier mailen naar ecm.seure@ziggo.nl   Eventuele dieetwensen kunt u uiterlijk één week voor de reis doorgeven aan Betsy Seure per mail of per telefoon. Tel.nr. 06-29234878.   Wij rekenen erop dat u zelfstandig kunt in- en uitstappen. Gebruikt u een rollator dan kan deze tijdens de reis in de kofferruimte van de bus opgeborgen worden. Wilt u een familielid meenemen dat is dat zeker toegestaan.

PROGRAMMA KBO dagtochten 2022

1. Kerstreis

KERSTREIS VRIJDAG 16 DECEMBER 2022

Wij nodigen u van harte uit voor een Toeristische bustocht naar Bennekom. In Bennekom brengen we een bezoek aan het Kijk- en Luister-museum.
U wordt verwend met koffie of thee met gebak in het Kijk- en Luistermuseum. Om 17.45 uur kunt u gaan genieten van een heerlijk Kerstdiner bij Restaurant Schimmel in Woudenberg.

12.45 uur              Vertrek vanaf Medisch Centrum Overhees en via

verschillende opstapplaatsen rijden we richting Bennekom.

17.45 uur             Aankomst Restaurant Schimmel, Woudenberg voor het 4 gangen

Kerstdiner.

*                 Boerenpaté met cumberlandsaus.

*                 Glaasje kippenbouillon met kerrieroom.

*                 Varkenshaasmedaillons met roomsaus met diverse aardappelen, groenten

en gemengde salade.

*                 Kerstdessert

21.45 uur              Terug in Soest. (Medisch Centrum Overhees)

Prijs van deze dagtocht bedraagt € 72,50 per persoon.

Dieetwensen graag tijdig melden aan Betsy. 06-29234878.

Vertrek dagreizen vanaf Med. Centrum Overhees om 8:30 uur (behalve reis 6) en volgens opstapschema.

Het opstapschema ontvangt u enkele weken voor aanvang van de reis inclusief nota van de reis.

Wij houden ons aan de op dat moment geldende Covid maatregelen. Wijzigingen voorbehouden.

Alle reizen worden uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van Eemland Reizen.

ONDERSTAAND TREFT U DE REISVERSLAGEN AAN VAN DE GEMAAKTE DAGTOCHTEN.

Verslag van onze eerste busreis naar de Koloniën van Weldadigheid in Frederiksoord. Eindelijk was het dan weer zover. Tweeënhalf jaar hebben we geen enkele reis kunnen maken. Corona gooide steeds weer roet in het eten. In 2021 hebben we het enkele keren geprobeerd maar steeds moesten we weer annuleren. Nu was het dan zover dat deze reis gemaakt kon worden. Op donderdag 5 mei 2022 zijn we met 21 personen richting Drenthe gereden. Allereerst was er een koffiepauze in Schokland en daarna de lunch in de Proefkolonie. Nadat we, met vertoning van beelden, van een gids een zeer duidelijke uitleg over de ontstaansgeschiedenis van de ‘Koloniën’ kregen bezochten we het museum. Door de toelichting van de gids hadden we een duidelijke indruk wat wij in het museum zouden gaan zien. Na afloop kon iedereen nog een drankje gebruiken op het terras en daarna vertrokken we naar het restaurant in Biddinghuizen voor een heerlijk diner. We hebben met z’n allen genoten van een hele gezellige dag en een mooie busreis die verzorgd werd door chauffeuse Annelies. Op een onderhoudende manier vertelde zij ons veel tijdens de bustocht en reed ons nog extra rond door de omgeving van het museum waarbij we veel kenmerken zagen die ons in het museum verteld en getoond waren over o.a. de huisvesting van de mensen, landerijen, kerk en de scholen en rustoorden. Mede door het prachtige weer was was het een geweldige dagtocht en kunnen we allemaal terugkijken op een zeer geslaagde dag.
Betsy Seure
De foto's van deze reis staan in de fotomap.

Verslag van de dagtocht naar de Peel en de Rozenhof in Lottum.

Op 2 juni zijn we met ruim 40 personen vertrokken richting de Peel. Na een koffiestop in Wijchen reden we via de Middenpeelroute naar het restaurant in Liessel waar we een heerlijk aspergediner voorgeschoteld kregen. Daarna zijn we richting Lottum gereden voor een bezoek aan de Rozenhof. Ook dat was een groot succes omdat de zon zich echt liet zien en er al diverse rozen in de bloei stonden en waar wij allen echt genoten hebben van de prachtige perken met verschillende rozen.  Tot slot heeft iedereen hier op het terras genoten van een drankje. Daarna zijn we weer huiswaarts gereden.  Dit was weer een geslaagde dagtocht. Foto’s van deze tocht ziet u op de website onder hoofdstuk “Foto’s”.

Verslag Dagtocht naar Hoek van Holland, Rijden langs Stormvloedkering en bezoek aan Westlands Museum in Honselersdijk op 7 juli 2022.

Met 38 personen  zijn we op een prachtige dag gereden naar Pijnacker waar we koffie met gebak kregen.  Dit smaakte voortreffelijk. Daarna zijn we via een mooie route gereden naar Hoek van Holland. Vanuit de verte zagen we de Maeslandkering reeds. Deze dateert van 1997. Het was het laatste onderdeel van de Deltawerken.  Het zijn twee enorme deuren van 22 m. hoog en 210 meter lang. We zijn het parkeerterrein opgereden en konden de bus verlaten om dit gigantische complex van dichtbij te bekijken. Van achter een hekwerk hebben we diverse foto’s kunnen maken. Zo mooi om dit in werkelijkheid te zien.  Daarna zijn we naar Restaurant Unicum gereden en hebben daar een  fantastische lunch gehad. Vanuit dit restaurant keken we uit op de Nieuwe Waterweg.  Na de lunch zijn we door het Westland gereden met zoveel glasbouw richting Honselersdijk voor een bezoek aan het Westlands Museum. Hier werd ons door vrijwilligers verteld over de tuinbouw in vroegere tijden en hoe dit zich ontwikkeld heeft. In de tuin groeiden  prachtige oude rassen appels, peren, perziken. Ook in de kassen werden druiven en perziken verbouwd. Buiten stonden  zeer veel bloemen zoals dahlia’s, fresia’s en nog veel meer soorten. Na afloop hebben we hier gezellig een drankje kunnen drinken in de  informatieruimte.  Na dit bezoek zijn we weer verder gereden richting Harmelen waar we bij het Wapen van Harmelen een heerlijk driegangendiner hebben genuttigd in een zeer gezellige omgeving en weer met uitzicht op het water. Dit was voor iedereen een hele gezellige dagtocht. Onze chauffeuse Wilma heeft veel verteld en wij hebben veel gezien tijdens deze bustocht.

Foto's van deze tocht ziet in de fotomap onder het kopje "foto's".
***********************************************************************************************************************************************************************************************************************

Verslag dagtocht van 8 september 2022. Varen met Bommelervaart en bezoek aan Den Bosch.

Op 8 september zijn we met een volle bus vanuit Soest vertrokken richting Hurwenen. Hier hebben we in een prachtig aan de Waal gelegen restaurant van koffie met gebak genoten. We hadden hier een prachtig uitzicht over de Waal. Het weer begon nogal regenachtig maar bij de eerste stop was het al aardig droog.

Vanuit Hurwenen zijn we via mooie route langs het water doorgereden naar Sleeuwijk. Hier lag de rondvaartboot Princehof al klaar om ons aan boord te nemen. We hebben een fantastisch mooie route gevaren. Tijdens de vaartocht kregen we de lunch aangeboden en konden wij genieten van de mooie omgeving. Zo zagen we slot Loevestein vanaf het water.

Na de vaartocht zijn we doorgereden naar Den Bosch. Hier was iedereen vrij om iets te ondernemen. Men kon de kathedraal bezoeken, de winkelstraat inlopen of lekker op een gezellig terrasje gaan zitten. Iedereen heeft hier op zijn eigen manier van genoten. De tijd vloog voorbij.

Vanaf De Bosch zijn we via een toeristische route verder gereden naar Nistelrode waar bij restaurant Maxend een heerlijk diner werd opgediend. Voldaan vertrokken we hier weer richting Soest.

Het was een hele mooie en gezellige dag voor iedereen.
foto's van bovenstaande dagtocht vindt u in de fotoalbum.

Lid worden

Wilt u ook lid worden van KBO Soest? Bekijk alle voordelen door op de onderstaande knop te drukken.

Ons doel

Behartiging van de belangen van haar leden in de gemeente Soest en Baarn.