Belangen Soesterberg

Reisprogramma 2019
Reisprogramma en inschrijfformulieren 2019
Dinsdag 29 oktober 2019

Op deze pagina leest u het reisverslag van de dagtocht naar Bloemen en mozaïeken in Noord Holland, het reisverslag van de dagtocht naar de asperges. Ook het verslag van de dagtocht van 25 juni 2019 plus het reisverslag van 30 juli j.l. met de vaartocht over de Kagerplassen. Het verslag van de dagtocht op 27 augustus naar Diepenheim is ook te lezen. Tevens ziet u het overzicht van het totale reisplan 2019.
Informatie en het inschrijfformulier voor verdere dagtochten staat op de volgende pagina (zie bovenstaande link)

Verslag van dagtocht nummer 2 naar de Bloemen- mozaïeken in Noord Holland

Met 49 personen hebben we op 30 april een prachtige tocht gemaakt naar de Bloemen-mozaïeken in de Kop van Noord Holland.

De bus zat aardig vol. We hebben met elkaar genoten van al het moois  wat er te zien was. Samen met de gids hebben we een tocht gemaakt langs diverse bloemen kunstwerken. De bewoners hadden veel onderwerpen uitgewerkt in een kunstwerk van hyacintenknopjes die met verschillende kleuren spelden verwerkt waren tot een prachtige voorstelling. Ook narcissen waren verwerkt in diverse versierde bruggen.  Het was prachtig allemaal.  Ook lunch en diner en koffie met gebak waren prima verzorgd en iedereen ging ’s avonds voldaan naar huis na een hele gezellige dag. Chauffeuse Wilma heeft ons veel verteld onderweg. Het was een dag om mooi op terug te kijken voor iedereen.

John Biesaart

Foto’s van deze reis vindt u op www.kbosoest.nl  onder het hoofd foto"s.

Verslag dagtocht asperges op 28 mei 2019.

De dagtocht naar Noord Limburg hebben we gemaakt met 51 personen. ‘s morgens hebben we koffie gedronken met gebak in een restaurant in Zeeland. Daarna zijn we verder gereden naar Velden. Onderweg zagen we al diverse velden met asperges. Ook Wilma, de chauffeuse gaf heel veel uitleg over de groei van de asperges.  In Velden hebben we genoten van een fantastisch aspergediner. Iedereen was vol lof over deze maaltijd. Daarna zijn we naar Horst gereden waar we de Streekboerderij de Locht hebben bezocht. Ook hier zagen we de groei van de asperges en de groei van de champignons. Zeer interessant. Daarna reden we naar Wijchen voor de koffietafel. Ook het weer was, na enkele regenbuien in de morgen, prima. Iedereen heeft genoten van deze fantastische dag. Wilma heeft fantastisch gereden en omstreeks 21.00 uur was iedereen weer thuis.

Verslag dagtocht 4 Sonokoek treintje en Brabant Museum Oosterhout op 25 juni 2019.

De dagtocht naar Brabant hebben we gemaakt met 51 personen. Op deze warmste dag van het jaar waarbij de temperatuur opliep tot boven de 35 graden was het gelukkig in de bus goed te doen.  ’s Morgens koffie gedronken in Leerbroek.  Daarna zijn we gereden naar Werkendam waar een elektrisch treintje voor ons klaarstond om een prachtige tocht door de Biesbosch te maken. We kregen erg veel uitleg en koelden ook allemaal lekker af tijdens deze bijzondere rit. ‘s middags hadden we de lunch in Terheyden en daarna hebben we een bezoek gebracht aan het Brabantmuseum in Oosterhout. Daar was het zo warm en zocht menigeen beschutting in de schaduw. Via een mooie route vervolgden we de reis naar Sleeuwijk voor een heerlijk diner. Om 21.00 uur was iedereen weer thuis. Het was weer een zeer geslaagde reis mede dankzij de geweldig goede chauffeuse Wilma.

Foto's van deze reis vindt u op www.kbosoest.nl onder het hoofd foto's.

Verslag van de dagtocht van 30 juli 2019 naar de Kagerplassen.

Wij hebben een heel mooie dagtocht gemaakt op 30 juli. Na de koffie en gebak en een heel mooie tocht door Zuid-Holland, een lunch met de “KBO Kroket” zijn we in Warmond aan boord gegaan van een mooi rondvaart schip. Er is een tocht van anderhalf uur gemaakt over de Kagerplassen en over de verbindingen tussen de plassen. Het weer werkte mee en er waren veel zeilbootjes en sloepen op het water, erg leuk om naar te kijken. Daarna heeft Wilma (chauffeur) ons naar Noordwijk gereden en konden verschillende dames de verleiding van pootje baden niet weerstaan. Om 18.00 uur  werden we verwacht in “Het Wapen van Haarzuylen” voor het diner.
Het was een geslaagde dag .
Gusta Borgts

Foto's van de reis vindt u op www.kbosoest.nl onder het hoofd foto's

Verslag Dagtocht nr. 6 naar het Oranjemuseum in Diepenheim op 27 augustus 2019.

De dagtocht van 27 augustus hebben wij gemaakt met 29 KBO-leden. Wat hebben wij genoten van de prachtige tocht en de bloeiende heide richting onze bestemming in Diepenheim. Wilma, onze chauffeuse, heeft ons veel moois laten zien. Koffie hebben we gedronken in Harskamp. De koffietafel bij KriebelZ in Terwolde was perfect en ook het diner bij Restaurant Boschzicht in Scherpenzeel was zeer goed. Het bezoek aan het Oranjemuseum in Diepenheim was heel interessant mede dankzij de goede uitleg van de gids. We keken onze ogen uit. Zoveel borden, serviesgoed, herinneringsbekers, ingerichte kabinetten. Wilt u nog even nagenieten dan kunt u de foto’s bekijken op deze  website, kijk dan bij foto’s. Het was een zonovergoten dag  met veel mooie herinneringen.

PROGRAMMA KBO dagtochten 2019   SOEST/SOESTERBERG/BAARN

Vertrek dagreizen vanaf Med.Centr.Overhees om 08.30 u. en volgens opstapschema. Thuiskomst ca. 21.00 u.
Alle reizen worden uitgevoerd door en onder verantwoording van Eemland Reizen.
Wijzigingen voorbehouden.

7.       Dagtocht Zaanse Schans en varen bij Zaanprinses
          ATTENTIE: DEZE DAGTOCHT IS REEDS VOL GEBOEKT !!

24 sept. 2019

€ 78,50

10.15 uur Koffie met Gebak, De Simonshoeve in KATWOUDE

12.30 uur Hollandse Koffietafel bij Restaurant De Kraai in ZAANDAM

14.30 uur Bij Zaanprinses, 1,5 uur varen Zaanse Schans, PURMEREND

18.00 uur  Diner, Hoeve Landzicht NIEUWER TER AA

8.       Dagtocht Land van Maas en Waal met bezoek aan de Tingieterij 't Oude Ambacht in Alphen
           (gewijzigde dagtocht bestemming)

14.30 uur  Bakkerijmuseum Het Warme Land HATTEM

18.00 uur  Koffietafel met kroket Partycentrum Slenkenhorst HARDERWIJK

Lid worden

Wilt u ook lid worden van KBO Soest? Bekijk alle voordelen door op de onderstaande knop te drukken.

Ons doel

Behartiging van de belangen van haar leden in de gemeente Soest en Baarn.